Saya Budak Baru Belajar

,Friday, November 30, 2012 | 5 Comment


Uhuk-uhuk. Berhabuk sudah blog nie, tidak dapat mengupdatekan diri disebabkan masalah utama dalam dunia berblogging, tak lain dan tak bukan lagi iaitu masalah line internet. Sumber connection bukan main banyak, tapi hampeh. Sikit pun tak kasi can nak update blog.
  Memandangkan baru-baru ini tak ada kerja nak buat, aku cuba belajar benda basic pasal photoshop. Memang pada mulanya agak pening, namun bila dah tahu sedikit-sedikit, rasa bersemangat pulak nak mencuba guna photoshop. Kalau sebelum ini memang aku tak pernah bukak photoshop sebab memang zero ilmu pasal benda alah nie. Tapi sekarang, rasa seronok plak try buat header sendiri guna benda nie. Betapa ruginya tak belajar awal-awal. 

Hasil header pertama yang dihasilkan agak lawak pada mata orang yang dah expert photoshop nie. Tapi bagi aku ianya not bad la kan. At least aku try. Maaf dalam entri nie ber aku plak. Mood tengah happy pasal baru dapat online. Nie dia header nye.

Itu percubaan pertama, bagaimana pulak hasill seterusnya? Jeng jeng jeng!! Nie header ala-ala freebies untuk gugurl yang ada blog personal. Guna je kalau berkenan (ada ke yang berkenan?) Ahaks!! Untuk ambik, Right click and save image. Dah ambik tu, sila tekan button donate di bawah ye.










Header yang kat atas nie dah transparent tau. Banyak lagi yang perlu aku belajar untuk mahir, dan memang aku betul-betul suka plak buat benda alah nie. Jangan lupa kongsikan tips untuk mahir ye wahai para sifu photoshop. I need your help. Oh ya, thanks Cera Cuya , Kak Ain sebab ajar saya malam tu.=) 



P/s : Dah lama tak buat entri personal macam nie. Syok jugak.

5 comments:

  1. byknya line internet mntk lah 1..haha..tp kesian semua problem dlm msa yg sma..hikhik...

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum. saya datang dari sini http://nikainaa.blogspot.com/2012/12/mencari-sponsor-untuk-giveaway.html . saya setuju ambil Sarah jadi sponsor untuk header blog. GA ni saya akan buat awal tahun depan. nanti dah start saya bagitahu Sarah ya? :D btw thanks Sarah sudi menjadi sponsor

    ReplyDelete
  3. oh ya, ada nak suruh like page ke follow blog/twitter? kalau ada nanti saya letak kat syarat

    ReplyDelete
  4. sarah nak sponsor header untuk berapa pemenang? dan ada nak suruh peserta follow blog/twitter atau like page tak? kalau ada nanti ina letak kat syarat. balas komen kat cbox ina ya?

    ReplyDelete

Jangan letak link tersembunyi di ruangan komen ini. Terima Kasih dan datang lagi ye

 
All right reserved by Sararose.com. Fully edited by Enna_Maggi. 2013