Perubahan Wajah Lelaki Bertukar Manjadi Wanita

,Thursday, January 10, 2013 | 9 Comment

Dunia makin banyak ragam. Bukan dunia yang banyak ragam sebenarnya tapi manusia yang mendiami muka bumi ini. yang lelaki mahu jadi perempuan, perempuan pulak beria-ria mahu jadi lelaki. Begitu jugak kisah seorang warganegara Australia, yang mana mengubah dirinya menjadi perempuan. Dikenali dengan nama  iiGethii di laman perkongsian Youtube, dia mengupload video berisi gambarnya sepanjang berlaku perubahan pada wajahnya. Proses Facial Feminization Surgery (FFS) yang dilakukan mengambil masa 3 tahun.
Bukan dia sahaja sebenarnya yang buat macam nie, Kat Malysia pun berlambak.

Wajahnya pada usia awal 20-an sebelum melakukan FFS.

                

Proses Metamorphosis dimana pembedahan facial feminization menyebabkan muka menjadi lebih halus dan mulus. Dan hasilnya selepas 3 tahun. 





Video perubahan wajah dari lelaki kepada perempuan


Masih ingatkah kita pada 2011 yang telah terjadi kepada Mohd Ashraf yang telah menukarkan dirinya menjadi wanita dengan nama Aleesya?
Jika diimbas kembali, Mohd Ashraf telah membawa kesnya ke mahkamah  untuk mendapatkan kebenaran menukar jantina dan beberapa minggu kemudian dia telah dimasukkan ke hospital setelah didapati muntah beberapa kali. Pada 18 Julai 2011 lalu, Mahkamah Tinggi di sini telah menolak permohonan Mohd Ashraf untuk menukar status jantinanya daripada lelaki kepada perempuan antara lainnya kerana dia tidak dapat mengemukakan bukti klinikal bahawa kromosom di dalam badannya telah berubah setelah melakukan pembedahan jantina di Thailand.
Bagaimana pun, Mohd Ashraf telah meninggal dunia tidak lama selepas itu dan kematiannya diambil sebagai ‘potential medical legal‘.



P/s: Bersyukur dengan apa yang dikurniakan. Tak payah nak tukar itu ini. Pulangkan apa yang dipinjam dengan sebaik-baiknya sebagaimana keadaan Allah meminjamkan kepada kita 


9 comments:

  1. aishhhh.. xpaham dgn manusia yg tak tahu beryukur ne..

    ReplyDelete
  2. Bersyukur dengan nikmat kurniaan-Nya, in sya Allah makin bertambah rezeki dari jalan yang tidak disangka.

    ReplyDelete
  3. dunia akhir zaman, huhuhu

    ReplyDelete
  4. nahh terus jadi perempuan..haha

    ReplyDelete
  5. Kadang2 fie pun terfikir apa yang mereka nie nak sebenarnya. Dengan mengubah kejadian Allah

    ReplyDelete
  6. betoi2..bersyukurlah dengan apa yg ada

    ReplyDelete
  7. Kite patut bsyukur dgn apa yg kita ada . Lgpun lelaki ke perempuan ke kan dedua ada kelebihan memasing . Jadi tkde sebab utk sesorang tu tukar jantina . Apa yg kite ada itulah yg tbaik utk kite :)

    ReplyDelete

Jangan letak link tersembunyi di ruangan komen ini. Terima Kasih dan datang lagi ye

 
All right reserved by Sararose.com. Fully edited by Enna_Maggi. 2013