Nama Domain Yang Masih Available

,Monday, January 21, 2013 | 12 Comment

Seperti mana dalam entri Sarah yang lepas | LINK |,  pihak Asiahost telah bersetuju untuk memberi peluang kepada 2000 orang blogger Malaysia untuk menggunakan domain Dot My, seperti blog saya. Bagi yang tak tahu, boleh ke entri tersebut. Alhamdulillah, ramai sudah rakan blogger yang lain telah berjaya dan ada yang masih dalam proses penukaran domain. Rasanya masih banyak peluang bagi pengguna domain blogspot untuk turut sera bertukar dot my, sama seperti kami. 

Malam nie, akibat terlampau rajin Sarah ada jugak check nama-nama domain yang masih available pada tempat daftar domain Asiahost. Masih banyak nama domain yang simple dan senang diingati yang belum berpunya. Masih ingat lagi, masa nak mendaftar menggunakan blogspot dulu, bukan main susah untuk mencari nama yang masih available. Tapi, dengan menggunakan domain berbayar nie, persaingan untuk mendapatkan domain agak berkurangan. 

Korang boleh jugak check pada laman ini. pastikan mencari menggunakan [dot] my bukannya dot com atau dot org sebab harganya lain-lain. Harga (dot my) yang paling murah. Antara nama yang sempat Sarah printscreen:
Untuk blog personal

Untuk blog personal

Untuk blog personal

Untuk blog personal

Untuk blog komik

Untuk blog keagamaan

Untuk blog politik. huhu..nama yang agak pelik tapi nama polytix masih belum ada dalam google. try check

Untuk blog informasi atau sama waktu dengannya

Untuk blogshop tudung mungkin

Untuk blog informasi

Untuk blogshop kek pun boleh

Untuk blog fotografi

Untuk blog resipi dan masakan. Cantik nama!

 Aku turut rasa agak frust bila tahu domain menggunakan nama Sarah masih lagi available! Hari tuh tak check pun nama nie sebab kebiasaannya nama Sarah atau Maisarah nie agak laku, sebab tu malas nak check. It's okey, Sararose pun Sararose lah. Sape yang ada nama sebijik macam saya ambiklah.


Kalau nak salah satu nama kat atas, bagitau okey. Nanti sarah removekan nama tersebut dari list kat atas. Itu sahaja yang sempat dikongsi.. Pening main printscreen nie. Apa lagi, jom check domain kesukaan korang dan daftar!!


P/s : cer klik button donate. =P terimas!

12 comments:

  1. coretanku ngan hidupku, kene amik cpt2 tu..hehe

    ReplyDelete
  2. ok jugak kan..kalau nak buat blog niche..

    ReplyDelete
  3. Sarose okay apa, nak sama dengan Senrose. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..tu lah.ape2 pun Sararose tetap di hati

      Delete
  4. Assalamualaikum sara, bestnya! sara, sheila nak minta tlg boleh tak? sheila memang dah daftar domain ni. dah banyak kali buat. kejap je ok domain tu, pastu lepas setengah jam, blog takleh tengok. sara boleh tlg buatkan untuk sheila tak? tadi sheila da suruh kawan sheila buatkan. still hilang lepas setengah jam camtu. sheila dah sebulan takdapat pakai domain baru ni. sedihnya. papehal sara email ke sheila ye : sheilashahfiekry@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam sheila.. sheila dh try tanya pasal masalah sheila nie kat pihak yg handle x?

      Delete
  5. sararose okey ape.. unik gitu.. akak tgok sararose tahu da siapa empunya diri

    ReplyDelete
  6. bjaya tukar jgak tima kasih singgah blog akak :-)

    ReplyDelete
  7. domain free ni masih ada lagi ke??ada blogger yang nak tapi dia tak tahu nak buat cemana..sara boleh tolong di tak??ni link dia http://iedaimmi.blogspot.com/

    ReplyDelete

Jangan letak link tersembunyi di ruangan komen ini. Terima Kasih dan datang lagi ye

 
All right reserved by Sararose.com. Fully edited by Enna_Maggi. 2013